Liepos 18 d., trečiadienį, 16 val. ŠMC skaitykloje
Ervino Koršunovo paskaita iš paskaitų proceso „Crocodile is strolling through the shows“.
Ervinas Koršunovas – Europos Humanitarinio universiteto Vokiečių studijų centro kuratorius, Vytauto Didžiojo universiteto Filosofijos katedros doktorantas. Interesų sritis – kinizmas, dramos filosofija, Naujųjų laikų filosofija, šiuolaikinė vokiečių kultūra.
Liepos 18 d., trečiadienį, 18 val. ŠMC skaitykloje
„Mediacijos. Meniniai veiksmai skaitykloje“: Alina Melnikova ir Božena Miežonis.
Alinos Melnikovos ir Boženos Miežonis meninės dirbtuvės „Nebučiuok manęs, aš tai galiu padaryti ir pati“
Pagrindinis meninių dirbtuvių veiksmas – bučiavimas ir bučiavimasis. Po veiksmo numatoma diskusija prie apvalaus stalo apie patirtus potyrius, bučinio prigimtį, reikšmę ir pokyčius.
Liepos 18 d., trečiadienį, 19 val. Pietinėje salėje
Filmų „Arti“, „Nepavadintas“ ir „O kas?“ seansai
„Arti“, eksperimentinis filmas, 4 min., 2009 m., autorius Arnas Anskaitis
Garsas – tai vibracija, atsirandanti nuo kūnų trinties. Videofilme kameros akis veikia kaip liečiantis kūnas – slinkdama per paviršius fiksuoja ir vaizdą, ir garsą. Skopinis kameros žvilgsnis, paprastai veikiantis per atstumą, čia siejamas su taktilumu, lytėjimu.
Filmas buvo rodytas: festivalyje „Örebro International Videoart Festival“, Örebro, Švedijoje, 2010 m.
„Nepavadintas“, eksperimentinis filmas, 2 min. 19 sek., 2012 m. Filmo seanso metu dalyvauja autorius Vytautas Kazimieras Juozėnas. Tai desperatiškas bandymas pasipriešinti nuolat besisukančiai juostai. Vaizduojamas tiesioginis aktoriaus kontaktas su kino juosta. Susidūrimas su kino juosta, pasirodo, yra nelengvas. Ji nuolatos bėga į priekį, nusinešdama prisilietimų ženklus į praeitį. Kino juosta triumfuoja ir palieka vargšą veikėją ieškoti kitų būdų vaizdui ištrinti.
„O kas?“, vaidybinis poetinis filmas, 8 min. 31 sek., 2012 m. Autorė – Saulė Norkutė. Keturioms merginoms keliaujant automobiliu ima dėtis keisti dalykai – netikėtai prabudusi gamta įvairiais būdais siekia jas pasiglemžti. Merginos priešinasi, tačiau ilgainiui suvokia, jog vienintelė išeitis – pasiduoti jai ir tęsti kelionę kitaip. Šis trumpametražis poetinis filmas su animacijos intarpais yra laisva audiovizualinės poezijos grupės „Avaspo“ ir Gabrielės Labanauskaitės kūrinio „O kas?“ interpretacija.
Filmas buvo rodytas: festivalyje „Kino pavasaris“, Vilniuje, 2012 m.; festivalyje „Future Shorts Lithuania“, Vilniuje, 2012 m.
Liepos 19 d., ketvirtadienį, 18 val. Pietinėje salėje
Filmų „Ieškant žmogaus nuotraukoje“ ir „Rojaus medis“ seansai
„Ieškant žmogaus nuotraukoje“, eksperimentinė eseistinė dokumentika,12 min., 2012 m. Filmo seanso metu dalyvauja autorius Paul Paper. „Ieškant žmogaus nuotraukoje“ dokumentuoja vieno vakaro meditaciją palinkus virš dovanotos fotografijos. Filmas kvestionuoja kultūroje bei mene įprastas fotografijos kaip atminties išsaugojimo bei fotografijos kaip įrodymo funkcijas.
Filmas buvo rodytas: parodoje „Naujojo avangardo objektas“, „AV17“ galerijoje, Vilniuje, 2012 m.
„Rojaus medis“, eksperimentinė eseistinė dokumentika, 6 min. 41 sek., 2011 m. Autorius Ugnius Gelguda.
Kūrinyje „Rojaus medis“ dokumentuojamas Vilniuje kylantis naujas menininkų kvartalas, neretai gretinamas su Niujorko SoHo rajono modeliu ir dvasia. „Rojaus medis“ savitai išplėsdamas dokumentikos žanrą kalba apie pirmuosius didmiestyje nenatūraliai gimstančios bendruomenės žingsnius, kuriems nupasakoti pasitelktas hipertekstinis ryšys su dar 1990 m. Jono Meko sukurtu menkai žinomu videokūriniu „Pasivaikščiojimas“ (angl. – „A Walk“). Šiame valandos trukmės pasivaikščiojime po lietaus merkiamą SoHo rajoną Mekas intymiai ir padrikai pasakoja šio rajono kūrimosi istoriją, pirmąjį jo ir Mačiūno šiame pramoniniame rajone pasodintą medį ir neatpažįstamai savo veidą ir gyventojus pakeitusias SoHo gatves.
Videokūrinyje apmąstomos miesto erdvės ir vieningos idėjos palaikomos bendruomenės santykis, jo neišvengiama kaita bėgant laikui ir veikiant stipriems komerciniams impulsams. Vaizdo kamerai lėtai slenkant Ševčenkos kvartale įrenginėjamų pastatų siluetais bei vis dar egzistuojančio, tačiau savo funkciją pakeitusio fabriko griaučiais, tarsi propagandiniame filme supinami grubių ir pilkų pastatų vaizdai su būsimų naujakurių viltimis.
Kūrinys buvo rodytas: „Dok-fest“ 24-tajame dokumentinio kino ir video meno festivalyje, Kaselyje, Vokietijoje, 2011 m.; festivalyje „Les Rencontres Internationales Paris / Berlin / Madrid“, Šiuolaikinio meno centre „Pompidou“, Paryžiuje, Prancūzijoje, 2011 m. ; parodoje „Ugnius Gelguda, Vartams 20“, galerijoje „Vartai“, Vilniuje, 2011 m.; „ArtVideoExchange“, Lietuvos programoje Tromse, Norvegijoje, 2012 m.; festivalio „Les Rencontres Internationales“ programoje, Beiruto meno centre, Libane, 2012 m.; festivalyje „Les Rencontres Internationales“, Cineteca Matadero, Madride, Ispanijoje, 2012 m.
Liepos 19 d., ketvirtadienį, 19 val. Pietinėje salėje
„Paprasti žmonės“. Skaitymas pagal Artūro Railos projektą „Po vėliava“. Režisierius Rytis Saladžius.
Skaito: Rolandas Boravskis, Nerijus Gadliauskas, Darius Gumauskas, Rytis Saladžius, Giedrius Savickas, Jonas Verseckas
1999–2000 m. Artūro Railos projekte dalyvavo keletas tuometinės Nacionalinės Lietuvos darbininkų sąjungos atstovų. Sąjungos būstinėje Šiaulių viešbutyje susirinkusios grupelės Raila paprašė pakomentuoti video medžiagą, filmuotą Austrijos mieste, Lince, 1999 m. netrukus po to, kai rinkimus Karintijos žemėje netikėtai laimėjo Austrijos liaudies partija. Filmuotoje medžiagoje užfiksuoti kasdieniniai Linco vaizdai – gatvės muzikantai, alaus šventė, medijų meno parodos atidarymo vakaras, vienas seniausių Europoje pramogų parkas, buvusi įslaptinta gamykla priemiestyje. Ekrane karts nuo karto šmėkšteli rinkėjams dėkojantys plakatai su radikalų lyderio J. Haiderio portretu ir jo nuotraukas spausdinti atsisakiusių Austrijos laikraščių puslapiai. Projekto dalyvių pageidavimu filmas „Po vėliava“ nėra rodomas Lietuvoje.
Projektas „Paprasti žmonės“ yra Virginijos Januškevičiūtės ir Kristupo Saboliaus kuruojamo projekto „Protėjas“ dalis. Daugiau apie projektą: http://cac.lt/lt/exhibitions/current/5806
Liepos 20 d., penktadienį, 18 val. Pietinėje salėje
Performanso „Tradicija“ dokumentacijos, videoperformanso „10“ ir filmo „Šventvietė“ seansai
„Tradicija“, performanso dokumentacija, 7 min., 2010 m.
Autorius Arnas Anskaitis
Studentų choras, suburtas iš įvairių Vilniaus dailės akademijoje dėstomų disciplinų – architektūros, dailėtyros, dizaino, fototografijos-videomeno, grafikos, keramikos, vitražo, kostiumo dizaino, skulptūros, tapybos, tekstilės ir kitų specialybių – studentų ir absolventų, buvo pakviestas įsitraukti į kūrinio įgyvendinimą. Atidarant parodą choristų paprašyta atsistoti pažymėtoje vietoje ir pagal „ilgiausių metų“ melodiją išdainuoti žodžius „dailioji dailė“. Šiuo veiksmu norėta atkreipti dėmesį į žodį „dailė“, jo skambesį ir reikšmę akademijai.
Performanso dokumentacija buvo rodyta:
„Peržiūra. Arnas Anskaitis“, galerija „Vartai“, Vilnius, 2012 m.
„10“, videoperformansas, 20 min. 24 sek., 2011 m.
Filmo seanso metu dalyvauja autorė Jurgita Žvinklytė
Videoperformanso autorė išsikelia užduotį savo kūnu sujungti erdvėje nematomas linijas: Jurgita Žvinklytė improvizuoja naudodama savo kūną kaip nekintantį matą. Veiksmas vyko 2011 m. birželio 1-10 d. Kalnų parko estradoje, Vilniuje.
Videoperformansas buvo rodytas:
„Ketvirtadienio peržiūra. Jurgita Žvinklytė“, galerijoje „Vartai“, Vilniuje, 2012 m.
Parodoje „Meno celės“, Vilniuje, 2011 m.
„Šventvietė“, eksperimentinė dokumentika, 18 min., 2012 m. Filmo seanso metu dalyvauja autorius Žilvinas Danys
Dokumentinis filmas pasakoja apie autoriaus veiklą, susijusią su Šiaurės Rytų Lietuvoje esančia protėvių žeme, kurioje įsikūręs Kirkiliškių kaimas. Nuo 2007 m. iki 2009 m. kiekvieną vasarą šiame kaime buvo rengiamos dvi savaites trunkančios „Menų sintezės“ stovyklos, jose naujai įprasmintas vienkiemis virto kūrybos ir bendravimo platforma. Autoriaus pastarųjų metų veikla susijusi su šios vietos įprasminimu, remiantis senovės baltų kultūros supratimo tyrinėjimu. Šiame filme atsiskleidžia su Kirkiliškių šventvietės įsteigimu susiję pagrindiniai veiklos etapai, į vieną visumą sulydantys intuiciją, vaizduotę ir socialinę realybę: konsultuojantis su bioenergetikais, etnologais, nemokslinių žinių pagrindu sudaromas šventvietės planas, Kirkiliškių kaime įsteigiama šventvietė, įkuriama Jorės šventės kūrybinė stovykla, žmonės kviečiami dalyvauti šventvietės ritualuose.
Kiekvieną ŠMC darbo dieną 13 val., 15 val. ir 18 val. arba 19 val. vyksta ir kiti kino bei videofilmų programos „Vieta, laikas ir prisiminimai“ seansai. Detalų seansų tvarkaraštį rasite prisegtame dokumente arba internete www.cac.lt