Rašė: Sandra Kliukaitė
Nuotraukos: Gretos Griniūtės
Iki skausmo pažįstami ŠMC koridoriai ir sienos, žmonės – mados infekcijos perkreiptais veidais, liepsnojantis akvariumas rūkaliams, šampane plūstantis Bosca baras, „Perwolli‘s“ visur, kur papuola, pora naujų „nisanų“, ir dar viena naujiena – kibirai (!, čia dizainerių gėlėms), na ir, žinoma – KAUKOLĖ IR ŽIRKLĖS. Tai reiškia, kad „Mados infekcija“ jau yra ON!
Pirma diena: atsidavimas pret-a-porter madai
Penktadienį buvo gerai. Net labai gerai. Podiumu su batais žudikais praslinko septynių dizainerių kolekcijas demonstravę modeliai, skambant visą ŠMC stogą raunančiam Pauliaus Kilbausko sumiksuotam garso takeliui. Už garsą – iš karto ir kaip visada atiduodam visus savo 10 balų.
O dabar trumpai apie svarbiausius asmenis – dizainerius. Žemišką ir gatvėje puikiai nešiojamą pret-a-porter spektaklį pradėjo Eglė Žiemytė („D.efect“) ir jos nenaujas, bet dar neatsibodęs lietuviškai skandinaviškas minimalizmas, o po jos pasipylė stipriai patobulėjusios Lauros Dailidėnienės modeliai bei švelniais tonais pirmąją infekcijos dalį užbaigęs įspūdingos darbinės biografijos vokietis – Michael Sontag, prieš porą metų dirbęs net „Kenzo“ ir „Givenchy“ mados namuose Paryžiuje.
Po pertraukos aplink kaukolę ir žirkles jau sukiojosi ir tikrų paryžiečių – dueto „Martinez Lierah“ modeliai, kiek monotoniški, tačiau įdomių kirpimų ir konstrukcijų. Iškart po jų pasirodė Norvegijoje kuriančios lietuvės Kristinos Vikøren kolekciniai pavyzdžiai. Galiausiai visus, grindų kojomis nesiekiančius žiūrovus (pirmą kartą istorijoje net stovimos vietos iš tiesų buvo sėdimos!), krutinti rankas privertė Ievos Daugirdaitės šviesios skulptūriškos drabužių formos.
Tada vėl niekam nereikalinga pertrauka, per kurią iš ŠMC dingo mažiau nei pusę salės žiūrovų, neištvėrusių mados infekcijos „pragaro“ ir praleidusių, mūsų manymu, patį geriausią dienos pasirodymą – BEssARION – gruzinų dizainerio, kuriančio Maskvoje kolekciją, kurio grafiški, architektūriniai siluetai sugriovė klasikinius stereotipus apie kartais nuobodžią ir pernelyg žemišką pret-a-porter madą.
Antra diena: vietoj eksperimentų – Sandros GANGNAM STYLE
Pratęsimas šeštadienį žadėjo rimtą eksperimentų dieną. Niekas nežinojo, ko tikėtis. Ir iš to netikėtumo, visi iškart, jau nuo pirmosios kolekcijos gavo smūgį į smegenis. Ir jį sudavė ne kas kitas, o pati Sandra – „Mados infekcijos“ smegenys!
Jei nematėt, tai nepatikėsit, kad Sandra Straukaitė „įkalė“ GANGNAM STYLE, avangardą iškeitė į popsą, modelius išmokė šokti korėjietišką „makareną“ ir finale pati ją sušoko! Maža to, finalinio modelio maudymosi kostiumėlis priminė legendinį Borato triko… Va taip ironiškai prasidėjo antroji infekcijos diena… Apie pačią kolekciją, kuri buvo Straukaitės koloboracija su „Audimu“ labai daug ko pasakyti neturime, kaip „Audimui“ – neblogai, kaip Sandra Straukaitei – silpnai.
Po šokių, į podiumą išėjo niūrūs emo vikingai – dano Asger Juel Larsen modeliai. Po Sandros spalvų ir šou, Larseno gotiška, androgeniška, industrinė estetika, įtakota Londono subkultūrų atrodė kaip pasiruošimas savižudybei. Tačiau daugelis kostiumų buvo tikrai įspūdingi, ypač paskutinieji vyriški su dekoratyviais barokiniais print‘ais, net primenantys itin stiprią šių metų „Givenchy“ kolekciją.
Trečia – Milda Čergelytė (MIMI.C) nevengianti visokiausio plauko eksperimentų. Jos kolekciją ICHI KILA įkvėpė japonų mafija jakudza, tatuiruotės, smurto filmai, geišos ir tristygio japoniško instrumento šamisen garsai. Tik dizainerė viską interpretavo savaip, pavyzdžiui, smurto vaizdų vietą užėmė jos pačios ranka siuvinėtų mandalų elementai, fraktalų ir gėlių ornamentai.
Po pertraukos į podiumo zoną įžengė jau ne pirmą kartą ant infekcijos podiumų vaikštančių vokiečių dueto „GROSSER HEINRICH“ modeliai. Kažkas jų kolekciją pavadino „rūgščių“ spalvų kolekcija ir tai buvo taiklu. Po jos sekė „oversize‘inė“ festivalio veteranės Linos Gudanavičiūtės kolekcija, o antrą dalį pribaigė dar labiau „over“ – Aušros Urbanavičiūtės & Dianos Kuzmickaitės duetas. Šios dvi dizainerės kiekvieną kartą ant podiumo sugeba užkurti tikrą diskoteką su blizgia sintetika, nuliu aprangos etiketo ir visada drąsia didmiesčio casual mada.
Na, ir paskutinė kolekcija, sulaukusi stipraus palaikymo iš visų pusių – tai iš Londono sugrįžusios patriotės – Dovilės Gudačiauskaitės šou su rastgaliu pamestu ant podiumo ir subtiliai spalvingais drabužiai, kuriuos kurdama ji naujai interpretuoja vakarietiškos pop kultūros elementus.
Apskritai, bendras visų kolekcijų, pristatytų per dvi dienas, vaizdas atrodė visai neblogai. Bet tai dar ne pabaiga, jau kitą mėnesį žiūrėsime, ką parodys patys jauniausi Lietuvos mados dizaineriai mados „Injekcijoje“. O tuo tarpu, „Mados infekcija“ OFF.