2013 m. balandžio 5 d. 17 val. Klaipėdos kultūrų komunikacijų centro parodinėse erdvėse (Didžioji Vandens g. 2, Klaipėda) bus atidaroma Irmos Leščinskaitės paroda „Kūrybinės erdvės autonomiškumas II“.
Anot Klaipėdoje dirbančios ir kuriančios tapytojos Irmos Leščinskaitės, šios parodos tikslas yra įtraukti į šių dienų meno apyvartą dalį Lietuvoje kurto paveldo.
Šiuolaikinė kultūros tradicija skiriasi nuo ankstesniosios tuo, kad ši yra reflektyvi. Ji yra grindžiama sąmoningu ir kryptingu ankstesnės kultūros paveldo interpretavimu. Toks paveldo perėmimo būdas vyrauja visose šiuolaikinės kultūros srityse, taip pat ir mene.
Daug metų atstovaudama abstrakčiosios tapybos krypčiai šios parodos autorė vienu iš savo kūrybinio įkvėpimo šaltinių visuomet laikė baroko dailę. Anot jos, vertinant grynai meno istorijos požiūriu, barokas yra vienas iš dailės raidos kelio tarpsnių, vedusio moderniojo ir abstrakčiojo meno link. Kaip žinoma, barokas yra ir ypatingas LDK kultūros ir meno evoliucijos tarpsnis – tikra jų pakilimo ir suklestėjimo viršūnė. Turint omenyje baroko ir šiuolaikinio meno sąsajas, taip pat būtinybę įtraukti į šiandieninio meno apyvartą visą Lietuvoje kurto meno paveldą ir radosi pagrindinis šio projekto sumanymas – abstrakčiosios tapybos priemonėmis mėginti aktualizuoti ir naujai įprasminti barokinės LDK tapybos paveldą sukuriant šiuolaikiškų, tačiau šiuo paveldu besiremiančių paveikslų ciklą.
Ypatingai šį darbų ciklą paskatino ir įkvėpė XVIII a. Lietuvos bažnyčių interjerų freskos, kuriose dominuoja ekspresyviai ištapytos marmuro imitacijos, neaiškius derinius sudarančios architektūros bei gamtos motyvų detalės. Irmos Leščinskaitės naudojama video projekcija DVD formate animuoja markeriu grafiškai atliktus piešinius. Video projekcijoje tarsi atgyja piešinys-tatuiruotė.
Piešiniai (tarsi kandeliabrai) freskų fragmentuose video projekcijos būdu juda ant numatytos koloristinio paveikslo dalies, sudarydami grupes gyvybingai judančių piešinių fragmentų.
Paveikslo konstrukcija (koloristinė tapyba) savo pasyvumu, stabilumu, sunkumu, gyliu yra priešprieša gyvybingai judantiems piešiniams.
Irma Leščinskaitė (gim. 1970, Alytuje) yra Klaipėdoje gyvenanti, dėstanti ir kurianti autorė. Parodose ji dalyvauja nuo 1990 m. Yra surengusi daugiau nei 20 personalinių, sudalyvavusi daugelyje grupinių meno projektų tiek Lietuvoje, tiek ir už jos ribų.