ŽAIDIMAS BAIGTAS
ŽIŪRĖKITE MENŲ SPAUSTUVĖJE (Šiltadaržio g. 6, Vilnius)
Repertuaras http://www.lowair.lt
Dinamiškasis urbanistinio šokio teatras „Low Air“, kas kartą pristatydamas premjerą publikai, pasirodo vis nauju pavidalu. Debiutavę duetu Airida Gudaitė ir Laurynas Žakevičius, kurdami kitus spektaklius prisijungti kvietė ir šokio, ir teatro kūrėjus taip rengadami dar negausų, bet gana įvairų repertuarą. Naujausiame spektaklyje „Žaidimas baigtas“ jie ir vėl šoka tik dviese, tačiau ir šis darbas – kolektyvinis kūrinys: kartu su šokėjais scenoje pasirodo jaunosios kartos kompozitorius ir atlikėjas Adas Gecevičius, spektaklio vaizdą ir koncepciją kūrė scenografė Lauryna Liepaitė, o šviesomis šoka Povilas Laurinaitis.
Spektakliui „Žaidimas baigtas“ kūrybinę komandą įkvėpė to paties pavadinimo argentiniečių rašytojo Julio Cortázaro apsakymų rinkinys. Magiškojo realizmo atstovo tekstai lietuvių urbanistinio šokio atstovus paskatino pastatyti sapnų įspūdžius atkuriantį spektaklį, kurio pasakojimas atviras interpretacijoms ir kuriamas ne nuosekliai, o lipdant vaizdų koliažą, tarsi žaidžiant.
Spektaklis išsiskiria kuriamų vaizdinių intensyvumu, paprastumu ir netikėtais kontrastais. Sušoktas muštynes čia keičia megztinyje tiesiogine ta žodžio prasme pasiklystantis vyriškis, kuris vėliau virs nuo savęs paties bėgančiu Betmenu džinsine kauke, o elegantiška, juodąją našlę primenanti dama, avinti įspūdingais kileriais, sušokusi neįtikimo intensyvumo gatvės stiliaus solo, virs išdykusiu velniūkščiu, aplink save sėjančiu konfeti debesis. A.Gudaitė ir L.Žakevičius šįkart kaip niekada tikslūs ir kurdami charakterius, ir atlikdami choreografinius piešinius.
Dar vienas išskirtinis šio spektaklio bruožas – gyvas kontaktas su muzika (garsu): avanscenoje kartu su būgnais (ir kitais instrumentais) įsitaisęs A.Gecevičius seka ir diktuoja šokėjų judesius, taip sceniniam veiksmui suteikdamas gyvumo ir autentiškumo.
Žaismingu, ironišku, suvaldytu gatvės ritmu gyvu spektakliu „Žaidimo pabaiga“ trupės „Low Air“ kūrėjai dar kartą įrodė, kad iš buities pasiskolinti judesių elementai puikiai atspindi filosofines kategorijas, fantazijų ir sapnų pasaulis gali būti kur kas realesnis už atkuriamąją dokumentiką, o vaizdais ir judesiais scenoje neretai pasakoma kur kas daugiau nei žodžiais.
Rekomenduojama sapnuojantiesiems ryškius sapnus ir vertinantiesiems vizualų teatrą.
Nerekomenduojama mėgstantiesiems nuodugnius pasakojimus ir besitikintiesiems J.Cortázaro inscenizacijos.