Štai jau gerą mėnesį man akyse raudonuoja. Spėju, ne man vienai. Turbūt nerasčiau vilniečio, kuris nebūtų matęs akį rėžiančių plakatų, visame mieste reklamuojančių „Siemens“ arenoje lapkričio gale vyksiantį mūsų talentingojo dizainerio Juozo Statkevičiaus naujos kolekcijos pristatymą.
Centrinė figūra tuose plakatuose – ne pats dizaineris, o visame pasaulyje gerai žinoma aktorė Sharon Stone, vilkinti ryškiai raudoną suknelę, neslepiančią vis dar puikių seksualiais ir, neslėpkim, netgi skandalingais vaidmenimis išgarsėjusios moters formų. Kaip 55-erių, ji atrodo tikrai neblogai, nors suknelė, bent jau mano droviomis lietuviškomis akimis, galėtų būti ir kuklesnė. Vis dėlto daugeliui pastabesnių vilniečių kliūva ne raudonoji jos suknelė, o pats faktas, kad ji reklamuoja Juozuko kolekcijos pristatymo renginį. Greičiausiai – pati to nežinodama.
Įtarimų, kad aktorės atvaizdo panaudojimas lietuvio dizainerio kolekcijos pristatymo reklaminėje kampanijoje buvo nederintas su jos agentais, kelia jau pati nuotrauka, kurioje užfiksuota šiųmečiame Kanų festivalyje vykusio šveicarų juvelyrikos namų „De Grisogono“ kolekcijos pristatymo vakarėlio akimirka. Plakate panaudotoje nuotraukoje – ne tik jau minėta S.Stone, bet ir „De Grisogono“ ambasadore vadinama lietuvė manekenė Ditė Antanaitytė, pats Juozukas ir šventės šeimininkas šveicarų įmonės savininkas Fawazas Gruosi.
Na, sakykite, ar save gerbianti aktorė sutiktų, kad mados renginio reklamai būtų naudojama nuotrauka iš vakarėlio, o ne iš specialiai darytos fotosesijos su visais pribumbasais? Vargu bau.
O jei būtumėte drabužių kūrėjas, ar norėtumėte, kad jūsų suknelė reklamuotų kito dizainerio kolekciją? Matyt, ne. (Neabejoju, kad daugelis mačiusių šią nuotrauką pamanė, jog raudonoji suknelė – J.Statkevičiaus kūrinys, nors iš tiesų tik D.Antanaitytė vilki jo kurtus drabužius, ją ir kitas „De Grisogono“ papuošalų kolekciją demonstravusias merginas lietuvių dizaineris rengė savo kurtais drabužiais.) Dievaži, tikrai neatpažinčiau kiekvieno Juozuko sukurto modelio, bet atrodo, kad Sharon nelabai galėtų vilkėti lietuvio suknelės vien jau dėl tos priežasties, kad tik tą vakarą su juo susipažino. Na, bent jau taip galima suprasti iš žiniasklaidos.
Šiame nedideliame raudonos suknelės kriminale (reikia tikėtis, kad S.Stone agentai iki Juozo neprisikas arba dizaineris iš tiesų turi aktorės sutikimą), kuris man užkliuvo ne todėl, kad garsenybei pavydžiu šlovės, kyla tik vienas klausimas – kam JAM reikėjo tos S.Stone? Trūksta dėmesio? Bet dažnam lietuviui JO veidas geriau pažįstamas nei minėtos Holivudo aktorės! Reikėjo skandalo? Reakcija būtų buvusi kur kas didesnė, jei plakate būtų panaudojęs savo aktus iš paplūdimio, kuriuos neatsargiai pademonstravo feisbuke, kur knibždėte knibžda žurnalistų. Vis dėlto man įtikimiausia atrodo pramogų ir mados pasaulyje sklandanti versija, kad Juozukas tiesiog ir vėl savaip papokštavo, nepagalvodamas apie padarinius.
Pokštai pokštais, bet, pamačiusi Andrių Mamontovą jo koncertus reklamuojančiuose plakatuose apsikabinusį su Madonna, tam tikras išvadas padaryčiau ilgai negalvodama, nors ir žinau, kad jis turi puikų humoro jausmą. O kai taip pasielgia Juozas, taip ir lieki nesupratęs – čia bajeris ar rimtai…
Bet kokiu atveju Juozui linkim sėkmingo pristatymo, o patys skubame jus supažindinti su naujausiu numeriu, kuriame taip pat netrūksta ryškių spalvų. Ryškiausiai jos šviečia iš mūsų herojės Jolitos Vaitkutės piešinių, kuriuos ji tiražuoja ant drabužių. Beje, vienu savo piešinių ji aprengė mūsų viršelį. Dar labai džiaugiamės pažintimi su Maskvoje režisūrą studijuojančiu lietuviu Tadu Montrimu – tikimės malonių teatrinių staigmenų iš jo ateityje. Dar kalbame apie tai, kaip būtų galima patobulinti santykius tarp drabužių kūrėjų ir pirkėjų, dėliojame daiktus ant Alisos lentynos, kaip visada žiūrime filmus, klausome muzikos, skaitome knygas ir ruošiamės… Ne, ne Kalėdoms, o gruodžio numeriui.
Susitiksim jau žiemą, iki!