Rašė Sandra Kliukaitė
Atėjo laikas ant lentynos įsirengti restoraną. Šį mėnesį mūsų meniu – šeši dizaino patiekalai, skirti akių ir sielos mitybai: deficito, druskos, sodos ir anti-fashion judėjimo įkvėpti marškinėliai, prancūziški macaronsai, virtę lempomis, sveiko maisto prenumerata ant durų kilimėlio, madingos sriubos shotai, galbūt pirmoji pasaulyje filosofinė-kulinarinė knyga ir begėdiški marškinėliai, skirti prisidengti kūną bei atverti jausmus.
Marškinėliai „Eina sau“
LIETUVA
Diz. Kotryna Buruckaitė, Ugnė Smalskytė
FB: Eina sau
Eina sau, kokios maikės! Čia tie deficito laikai, kai be sodos ir druskos nebūtum prasisukęs nei buityje, nei virtuvėje, nei valgykloje, o dabar jau ir spintoje. Iki gyvo kaulo visiems pažįstamas, bet iki šiol parduotuvėse dar randamas tarybinio dizaino valgomosios druskos ir sodos pakuotes menininkės Kotryna Buruckaitė ir Ugnė Smalskytė perkėlė ant marškinėlių. Tinka visiems pirmo namo aukšto krautuvių, valgyklų ir restoranų maištininkams bei druskos, sodos ir anti-fashion judėjimo gerbėjams. Lauksime bulvių krakmolo.
Lempa „Macaron“
LIETUVA/ISPANIJA
Diz. Silvia Ceñal
www.emko.lt
Unikalus istorijoje atvejis – baskų dizainerė iš San Sebastiano atstovauja lietuviškam dizaino ženklui EMKO! Ispanę Silvia Ceñal įkvėpė prancūziški migdoliniai sausainiai, gaminami iš labai paprastų ingredientų, tačiau visi bandę juos padaryti žino: iškepti juos tikrai nėra paprasta! „Macaron“ lempų idėja panaši: proporcingai derinant paprastas sudedamąsias dalis gauni lempą, turinčią asmenybę. Medinės dalys, pervertos įvairiaspalviais siūlais, atrodo neįprastai ir originaliai, todėl nebekabinkite „makaronų ant ausų“, kabinkite „Macaron“ ant lubų.
Maisto prenumerata „7 Pack“
LIETUVA
Diz. Marija Kisieliūtė, Deimantė Brukštaitė, Lina Vyšniauskaitė, Tomas Ramanauskas
www.godspeedbranding.com
Tas jausmas, kai atsikeli iš lovos ir už durų randi ne tik pusryčius, bet ir pietus, vakarienę ir net desertą! „7 Pack“ – sveikuoliams tinginiams idealiai tinkantys, kasdien iki pat durų kilimėlio atkeliaujantys maisto rinkiniai, kuriuose tvarkingai susodintos šviežios, sveikos ir išradingos maisto kombinacijos, o be to, dar ir gražiose pakuotėse. Jas sukūrė pati dar šviežia dizaino agentūra „Godspeed Branding“, o mums lieka tik paskleisti čia sveiko maisto propagandą.
Madinga sriuba „Green Shoot“
PRANCŪZIJA / DIDŽIOJI BRITANIJA / LIETUVA
Diz. Aleksandra Kingo, Natasha Freeman, Lucy Ruth Hathaway, „Jesus et Gabriel“
www.greenshoot.fr
Ryža hipsterio barzda, pamerkta į žirnių sriubos bliūdą, fašionistos akiniai, nudribę į morkinę sriubą su imbieru, klerko kaklaraištis, paskendęs kokosinėje moliūgo ir citrinžolės kombinacijoje, ir „supermamytės“ rankovė, klestelėjus į cukinijų ir parmezano miksą… Kad pasaulis pamatytų prancūzų sukurtą sveiką alternatyvą bomžpakiams – „Green Shoot“, dar prieš trejus metus susivienijo fotografė Aleksandra Kingo iš Vilniaus, meno direktorė Natasha Freeman ir maisto stilistė Lucy Ruth Hathaway iš Londono bei Paryžiaus reklamos agentūra „Jésus et Gabriel“. Čia tai bent kosmopolitiška sriuba, kurią gali gerti net iš tetrapako.
Filosofinė-kulinarinė knyga „Play, Cook, Kiss: Culinary Tricks“
LIETUVA
Diz. Paulius Budrikis, Benjaminas Alimas, Mykolas Saulytis, Greta Janutytė
www.vmgonline.lt
Filosofija gali būti ne tik galvoje, bet ir lėkštėje, o ši virtuvės mitų griovėjo Alfo Ivanausko parašyta knyga yra popierinis to įrodymas. Mažiau receptų, daugiau improvizacijų – tinka visiems, kam trūksta motyvacijos pasileisti plaukus prie puodų. Kaip susitvarkyti su baklažanu, avokadu ar pritrenkti draugus paprasčiausiomis virtomis bulvėmis? Visi atsakymai yra čia, taip pat nerealios fotografijos, darytos visoje Lietuvoje, ir nuostabus knygos dizainas, sukurtas dizaino sąjungos CRITICAL. Tas atvejis, kai gali valgyti akimis.
Marškinėliai „BEGGĖDIS“
LIETUVA
Diz. „Egyboy“, „Autoriai“
Begėdė! Lašinių neėdė… Tokį įrašą galima rasti feisbuke prie šių marškinėlių, tačiau nieko bendro su lašiniais čia nėra. Viskas kur kas kilniau, nes maitinti reikia ne tik kūną, bet ir sielą, ypač kai ji serga. Esmė paprasta – perki šiuos „Autorių“ kūrybininkų ir gatvės stiliaus ikonos „Egyboy“ sukurtus marškinėlius – paremi emocinę paramą už dyką teikiančią „Jaunimo liniją“. Tapk begėde ar begėdžiu, nes jausmai gėdos nedaro.