Jei jau kartą tapai mama, atrodo, tavęs laukia tikras pragaras dėl stiliaus ir dizaino – rankinės su meškiukais, suknelės bulvių maišai, savo dėklo nerandančios sauskelnės ir kiti nemalonumai. Beveik visi mamoms skirtų prekės ženklų kūrėjai siūlo daiktus, kurie niekuo neišsiskiria arba, priešingai, rėkte rėkia apie save rožine ar melsva spalva arba dar blogiau – infantiliais meškiukų formos raštais. Tai nei gražu, nei logiška. Juk šiuos daiktus turės nešioti suaugęs žmogus!
Apie meškiukinį dizainą
Apie blogą dizainą mamoms kalbamės su dviem šviežiai iškeptomis, bet apie stilių nepamiršusiomis mamomis – Rūta Banyte ir Laura Šiugždiniene. Vos prieš kelis mėnesius jos paskelbė dizaino karą meškiukiniams daiktams ir įkūrė naują mados ženklą mamoms „NO Champagne“, prieštaraujantį infantiliam ir nelogiškam mamų daiktų dizainui. Rūta sako, kad pirma mintis kurti stilingus daiktus mamoms jai kilo tada, kai gavo dovaną – rankinę kūdikio daiktams, dekoruotą meškiukais. „Galvojau, kaip čia dabar išeina?.. Juk ją nešioti turiu aš. Ir taip atrodo daugybė daiktų, skirtų mamoms, ką ir kalbėti apie tai, kaip sunku buvo rasti tiesiog gražių suknelių su sagutėmis priekyje“, – pasakoja ji.
Rūtos kolegė Laura pritaria, kad naujo mamoms skirto mados ženklo idėja kilo po daugybės nesėkmingų stiliaus paieškų – jai norisi būti stilinga mama, o ne bulvių maišu: „Jei jau drabužis pritaikytas maitinti, jis kažkodėl būtinai toks, kurio dėvėti nesinori. O kokius kryžiaus kelius reikia nueiti, kad rastum padorią rankinę prie vežimėlio! Tokią, kuri nebūtų apipaišyta vaikiškais piešiniais ir turėtų mamai reikalingas funkcijas! Delninė sauskelnėms, esu tikra, yra kiekvienos mamos svajonė, nes nebuvau anksčiau mačiusi tokio daikto, kuris kaip oras reikalingas kiekvienai mamai.“
Nervų mamoms prigadinę prekybininkai pasirodė esą niekam tikę, o pačios geriausios „NO Champagne“ daiktų ir drabužių kūrėjos, atrodo, yra pačios mamos. Rūta ir Laura daugiausia su jomis ir konsultuojasi. Taip pat joms padeda profesionalūs dizaineriai, kurie negaili gerų techninių patarimų. „Trumpai tariant, – sako Laura, – jungiame jų patirtį su jaunų miesto mamų pageidavimais. Be to, mus įkvepia kasdienybė, tačiau, be abejo, mes stebime mados tendencijas ir panaudojame jas savo kūryboje.“
Arba gerai, arba nieko
Iš tiesų keista, Lietuvoje yra tiek daug dizainerių, kuriančių įvairiausius drabužius ir aksesuarus, tačiau iki šiol beveik nepasitaikė auksarankių, kuriančių nišinį dizainą mamoms. Išskirti galime nebent „LT identity“ dizainerius, pastaraisiais metais sukūrusius gana padoraus dizaino kūdikių nešykles su prasmę turinčiais ornamentais, o ne kokiais infantiliais meškiukais…
Dar galima paminėti dizainerės Ritos Kazokaitės konceptualius dizaino eksperimentus su drabužiais besilaukiančioms mamoms. Jos kolekcija „Adjust2U“ 2010 m. net buvo apdovanota prestižiniu „Red dot“ dizaino prizu. Lietuviams pasaulyje tai didelis pasiekimas, bet tuo šią istoriją galime ir baigti. Naują istoriją pradeda „NO Champagne“.
„NO Champagne“ netaps žinomas per vieną dieną ir tai mes puikiai suprantame, – sako Rūta. – Su Laura susitarėm, kad arba darom gerai, arba nieko. Jei fotosesija, tai tik su pačiais geriausiais, taip pat renkamės natūralius audinius ir taip toliau. Norėčiau, kad „NO Champagne“ visų pirma būtų nerealiai madingas.“
Dabar „NO Champagne“ drabužių ir aksesuarų galima rasti butike „Decolte“ Vilniuje, tačiau jau labai greitai jų išvysime ir keliose lietuviškose interneto parduotuvėse. Bet tai tik pradžia. Atrodo, šios moterys nusiteikusios taip rimtai, kad sieks puošti mamas ne tik Lietuvoje, bet ir už jos ribų. „NO Champagne“ jau visai netrukus keliaus į keletą mažų butikų užsienyje. Šiuo metu dar derinamos paskutinės detalės, tad joms nesinori pirma laiko apie tai plepėti. „Bet lašas po lašo ir akmenį pratašo, – priduria Laura. – Esu tikra, kad vieną dieną papuošime ir paryžietę!“
Kartais viskas prasideda nuo geros fotosesijos. O kai fotosesiją daro „Creep“ – lauk paties geriausio rezultato. „Creep“ fotografai su Tomu Vyšniausku ir modelis Smiltė Bagdžiūnė padarė viską taip, kad norėjosi rėkti iš laimės, – prisimena Rūta. – Tomas sugalvojo šiuolaikinės Rafaelio Madonos idėją. Gal tokia ir yra „NO Champagne“ moteris“. „Šio ženklo drabužius perka tokios mamos, kurios atiduoda labai daug savo kūdikiui, bet niekada nepamiršta savęs kaip asmenybės, – pasakoja Laura. – Tokios, kurios gyvena aktyvų gyvenimą mieste, todėl joms reikia prisitaikyti prie įvairių sąlygų.“
Be šampano – laikinai
Paklausta, ar būti stilinga mama, brangu, Laura atsako: „Brangumas toks velniškai subjektyvus dalykas. Tai, kas atrodo brangu vienam, kitam gali atrodyti labai pigu ir atvirkščiai. „NO Champagne“ suknelė kainuoja 299 litus, kelnės – 249 litus. Manau, ne viena moteris gali sau tai leisti.“
Taigi, viskas lyg ir išsprendžiama, tačiau kaip gyvenant pampersų pasaulyje, atrasti laiko sau? Rūta ir Laura dėl to nė kiek nesutrikusios. „Reikia norėti rasti laiko sau ir mylėti save. Tai tikrai nereiškia, kad dėl to mažiau mylėsime savo vaikus. Graži ir veikli mama, net neabejoju, labiau patiks savo vaikui“, – nedvejoja Laura. „Vaiko atsiradimas keičia tikrai daug, bet visada patys sprendžiame, kaip dalyti laiką, – pritaria Rūta. – Man patinka buitis, kai gali išeiti iš namų ir grįžti visai kitoks. Gyvenimas pampersų pasaulyje labai gražus ir prasmingas, bet aš noriu turėti savo identitetą. Ir tikiu, kad tuomet galiu duoti daug daugiau šeimai.“
Filmai, muzika, knygos, spinta, gražūs namai, virtuvė… Be kokių dar dalykų negalėtų išgyventi „NO Champagne“ mama? Laura sako, kad šį sąrašą galima tęsti iki begalybės. „Viskas tinka, kas patinka. Aišku, nepamirščiau vyro šiame sąraše. Kraštutinumai niekur nėra gerai, tad ir čia tas pats tinka: nestovėk nuolat prie puodų, neskaityk nuolat knygų, netriūsk be paliovos virtuvėje – visur geriausia harmonija. O išgyventi galima be daugelio dalykų – sunku ir įsivaizduoti.“
Tai kodėl sakot NE šampanui, klausiu jų. „Naujai iškeptos mamos negeria šampano, bet tik laikinai, – paaiškina Rūta ir Laura. – Tai puikus apibūdinimas tam laikinumui, kurį patiriame visos, kai susilaukiame vaikų. „NO Champagne“ – tai simbolinė išraiška to gražaus laiko, kai mama susipažįsta su vaikeliu.“ Na, ir pabaigoje šios dvi kūrybingos mamos priduria: „Mes nesustosime, prisiūsime kalnus suknelių ir aksesuarų, kuriais galės puoštis visos Lietuvos mamos.“
Rašė: Sandra Kliukaitė
Nuotraukos: Tomo Vyšniausko („Creep“)