THE AMERICAN (rež. Antonas Corbijnas)
Antonas Corbijnas buvo fotografas ir muzikinių klipų režisierius tol, kol nedebiutavo su “Control” apie Ianu Curtisu (Joy Division) liūdną gyvenimą ir galą. Iš filmo vizualiai matėsi, kad Corbijnas – fotografas, istorijos pasakojimas nešlubavo, žodžiu tai buvo puikus atspirties taškas Antono kino karjerai. Režisierius per “The American” pristatymą teisingai atspėjo, kad publika tikisi antro “Control”, tačiau ne, antras filmas bus visai kitoks. Corbijnas įkvėpimo sėmėsi iš vesternų, kur viskas iki gyvo kaulo schematiška ir paprasta, tuo jie tariamai ir žavūs. Apie tai, kad paprastai vesternai ant savo schemos griaučių laiko istorijos, mitų, legendų kūną aiškiai nebuvo pagalvota.
Mįslingas amerikietis herojus iš pavadinimo yra George’as Clooney. Jis į mažą Italijos miestuką atvažiuoja slėptis, ir jau filmo pradžioje dialogu mums paaiškinama pagrindinė herojaus gyvenimo tragedija – “don’t make any more friends”, sako jam bosas, nes herojus sukasi tarp nusikaltėlių ir kiekviena moteris, prie kurios jis emociškai prisiriša – miršta, nusižudo arba būna nužudyta (kartais ir paties herojaus, neslėpsiu). Taigi Clooney veikėjas turi tik, atrodo, konspiracinius vardus, mažai šneka ir miega su prostitute (tik viena!). Jis, beje, gamina custom ginklus ir myli savo darbą, o alyva išteptom rankom šlifuodamas revolverį slopina emocijas – labai macho! Tačiau ledas herojaus širdyje pradeda tirpti, buvusios traumos pasimiršta, jis praranda budrumą ir prasideda sentimentalios nesąmonės.
Atrodo, kad su savo antru filmu Corbijnas prarado ir cool, ir stilių. Papasakota istorija buvo paprasta ir nepretenzinga, bet galbūt jau per daug paprasta – “The American”, atrodo, visiškai neturi prasmės ar kažkokių pastebėjimų. Ir siužeto, ir herojaus emocinės būsenos posūkiai labai nuspėjami, ir aš tikrai tikiuosi, kad čia buvo ne režisieriaus, o Holivudo studijos sprendimai, prieš kuriuos jis atsilaikyti negalėjo. Prašau daugiau jokių CGI drugelių ir tegu trečias bandymas būna geresnis. Pretty please?
Rašė: Marija A. Šilkūnaitė